Wycieczka uczniów z ZSP Malechowo do Poznania

Koziołki, rogale i szyfry
Uczniowie z klasy VIII SP w Malechowie w ramach ministerialnego programu „Poznaj Polskę” odbyli dwudniową wycieczkę do Poznania, odwiedzając punkty z zakresu tematycznego: kultura i dziedzictwo narodowe, zwiedzili historyczny zespół miasta, Ostrów Tumski z Bazyliką Archikatedralną św. Apostołów Piotra i Pawła z podziemiami, Centrum Szyfrów ENIGMA, Rogalowe Muzeum, Palmiarnię oraz uczestniczyli w grze terenowej „Szlakiem Powstańców Wielkopolskich”.
Młodzież miała okazję podziwiać zabytki Poznania z wyspą katedralną, na której rezydował Mieszko I i tutaj też został pochowany. Wiele również wskazuje na to, że Ostrów jest miejscem chrztu księcia. Kolejny punkt - wizyta w Centrum Szyfrów Enigma był ekscytującą rozrywką z łamigłówkami, zagadkami i szyframi stosowanymi od starożytności aż po XX wiek. Uczniowie mogli podjąć „wyzwanie dla umysłu” i wziąć udział w kursie szyfrowania i łamania zakodowanych wiadomości. Drugi dzień rozpoczął się od porannej wizyty w Palmiarni, która obudziła wszystkie zmysły. Przepiękne rośliny, kwiaty i ryby ze wszystkich stref klimatycznych z domieszką barwnych opowieści przewodnika i temperaturą +30 stopni wywarły na uczestnikach niesamowite wrażenie. Następnie obok Zamku Królewskiego rozpoczęła się gra terenowa „Szlakiem Powstańców Wielkopolskich”. Uczniowie zostali podzieleni na dwa oddziały powstańcze, otrzymali kryptonimy, środki łączności z dowódcą, mapy, zadania i ruszyli zdobywać punkty strategiczne na starym mieście. O wykonaniu zadania meldowali dowódcy i atakowali kolejne punkty. Była to fantastyczna zabawa edukacyjna.
Ostatnim punktem wyjazdu była wizyta w Rogalowym Muzeum Poznania. To miejsce, w którym dzieci lepiej poznały miasto, jego specyfikę, język oraz symbole, ze szczególnym uwzględnieniem technologii przygotowania i wypieku rogali świętomarcińskich. Młodzież czynnie uczestniczyła w procesie powstania smakołyków.
Uczniowie przeżyli dwa bardzo ekscytujące, pełne wrażeń dni, które wzbogaciły ich w kolejne doświadczenia i umiejętności oraz wiedzę na temat dziedzictwa narodowego.