Dodatek węglowy - składanie wniosków.

Zgodnie z ustawą o dodatku węglowym z dnia 5 sierpnia 2022r. wniosek o wypłatę dodatku węglowego należy składać w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe. Przez paliwo stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierający co najmniej 85% węgla kamiennego. Uwaga! Warunkiem koniecznym do otrzymania dodatku węglowego jest wpisanie lub zgłoszenie głównego źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB).
Wnioski można składać od 17.08.2022r. do dnia 30.11.2022r. (wnioski złożone po dniu 30.11.2022 pozostawia się bez rozpatrzenia).
Wnioski składać należy w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Malechowie bądź za pomocą środków komunikacji elektronicznej, który opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
W załączeniu wniosek o wypłatę dodatku węglowego (bardzo prosimy w miarę możliwości o wydrukowanie wniosku i dostarczenie wypełnionego wniosku do siedziby ośrodka).
Więcej informacji o dodatku węglowy: https://www.gov.pl/web/klimat/dodatek-weglowy.