Nie masz szybkiego internetu? Zgłoś zapotrzebowanie na internet.gov.pl

W związku z dużym zainteresowaniem internetem światłowodowym zamieszczamy informacje w jaki sposób można zgłosić zapotrzebowanie i podłączenie nieruchomości.
Kancelaria Rady Ministrów udostępniła w internecie bazę danych, dzięki której możliwe jest sprawdzenie dostępności usług sieciowych w każdej gminie w naszym kraju. Dostęp do bazy jest bezpłatny. Znajdziecie ją Państwo pod adresem: https://internet.gov.pl/.
Każdy z nas może zweryfikować dane, które zostały wprowadzone do systemu informacyjnego. Już teraz obywatele sygnalizują, że np. system pokazuje punkt jako tzw. białą plamę, tymczasem w danym punkcie adresowym usługi szerokopasmowego dostępu do internetu są dostępne. Bywa też, że operator deklaruje zasięg rzeczywisty, jednak po sprawdzeniu okazuje się on teoretyczny lub parametry usług nie odpowiadają tym zadeklarowanym w systemie.
Jeśli w danym punkcie adresowym nie ma dostępu do sieci, możesz zgłosić zapotrzebowanie na stronie. Doświadczenie pokazuje, że operatorzy szybko reagują na podobne sygnały od obywateli i w rekordowym czasie (nawet w ciągu godziny od zgłoszenia) kontaktują się z nimi, przedstawiając swoje oferty.
Dodatkową funkcjonalnością systemu jest możliwość zgłaszania zapotrzebowania na usługi czy też oznaczania nieruchomości jako pustostanów, co przyczyni się do eliminacji tzw. białych plam. Głównym celem systemu jest zapewnienie obywatelom dostępu do rzeczywistych, aktualnych danych o zasięgach możliwych do świadczenia usług stacjonarnego dostępu do internetu szerokopasmowego, czyli gdzie są one dostępne dla danego punktu adresowego (domu, budynku itd.). Dane zawierają nazwy podmiotów świadczących usługi i kontakty do ich przedstawicieli.
Jak to zrobić?
- Wejdź na stronę internet.gov.pl
- Zaloguj się przez Profil Zaufany lub przy pomocy dowodu elektronicznego z warstwą elektroniczną
- Zgłoś zapotrzebowanie i weryfikuj prawdziwość danych!