Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków - deklaracja od 1 lipca

Ikona dekoracyjna CEEB

Od 1 lipca w Polsce działa Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), która nakłada nowe obowiązki na właścicieli lub zarządzających budynkami/lokalami. Każdy właściciel lub zarządca budynku/lokalu, który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW – będzie musiał złożyć specjalną deklarację. Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12miesięcy, dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.

Czym jest deklaracja?

To rodzaj ankiety w której podaje się:

  • imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby,
  • adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw,
  • informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach,
  • numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie),
  • adres e-mail (opcjonalnie).

Kogo dotyczy deklaracja?

Każdego właściciela lub zarządcę budynku/lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.

Kiedy składam deklarację?

Od 1 lipca 2021 r.

  1. Dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.
  2. Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy.
Gdzie składamy deklarację?
Deklaracje będzie można składać:
  1. w formie elektronicznej, czyli przez internet – za pośrednictwem strony internetowe: http://www.zone.gunb.gov.pl/
  2. w formie papierowej - wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Malechowo.

Uwaga obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna. Szczegółowe informacje na temat CEEB znajdą Państwo w materiałach informacyjnych zamieszczonych poniżej oraz na stronie internetowej www.gunb.gov.pl oraz w załączniku.

Facebook X

Wyświetlania: 2664

Załączniki:

Zobacz również